Tuesday, July 24, 2007

Veselo je na Brabantu!


O Belgijo! O draga mati!
Tebi naša srca, tebi naše ruke,
Tebi naša krv, o Domovino
Kunemo ti se, svi, živjet ćeš
Ti češ živjeti, uvijek velika i lijepa,
I tvoje neuništivo jedinstvo
će imati besmrtno geslo
Kralj, Zakon, Sloboda

( La Brabançonne Belgijska himna )



Izbilo je veliko „veselje“ u Brabantu ., ili Belgiji po novome. O tome piše naš Hr.Business a ima i video. VIDEO: „Budući belgijski premijer umjesto belgijske himne zapjevao francusku Marseljezu“, gdje možete pogledati i video.

Yves Leterme (čelnik flamanskih demokršćana, kojem je belgijski kralj povjerio sastavljanje nove belgijske vlade) svojevremeno je uvrijedio svoje Valonce (ili preciznije frankofonske Belgijance) kad je za medije izjavio da su Valonci ili preglupi ili ne žele naučiti flamanski.

Prošli tjedan je i sam pokazao nacionalno neznanje (katastrofalno po njegovu političku karijeru u jednoj nacionalno složenoj zemlji) pa se za vrijeme belgijskog nacionalnog svetkovanja nije sjetio teksta i melodije belgijske himne, te je u kameru i mikrofone zapjevao francusku himnu „Marseilleuse“.

Time je izazvao još veću zbrko koja prijeti da ga potpuno izbaci iz sedla.

Moj belgijski prijatelj i „homo polliticus“ mi jutros ovako komentira ovaj slučaj:
Dear friend,
To je trenutno veliki skandal u Belgiji. Počelo je 21 srpnja (na dan nacionalne svektovine u Belgiji), a današnji rezultat je sljedeći:
Frankofonski dio Belgije ga odbija kao Premijera, kardinal ga je kritizirao za vrijeme služenja nacionalnog „Te Deum“ u katedrali prenošenog na svim televizijama i radiju,.
Kao što sam rekao mojoj supruzi prije par dana, on neće postati Premijer Belgije. Političke partije ga žestoko kritiziraju, protiv sebe ima socijaldemokrate u Flandriji i Walloniji, protiv njega su svi „zeleni“, a također i njegova stranka demokršćana u Waloniji. Mnogo se veselih video uradaka vrti po Internetu (šaljem ti jedan na Flamanskom: „A Holland man and workless man“).


A onda je na kraju dodao (pošto dobro i svakodnevno prati hrvatske prilike čitajući prilično dobro hrvatske medije):

Ali što je to prema financijskim skandalima kakvi su u Hrvatskoj.

A i ja sam se također pitam:

Što će naša jadna elita, naučena na ovakvu bezgraničnu komociju u Hrvatskoj, kad jednom zaista uđemo u ujedinjenu Europu, pa se budu morali pridržavati ovakvih visoko postavljenih kriterija.

Jadni oni, a do tada jadni i mi s njima. Jedva čekam da ovakvo "veselje" dođe i u Hrvatsku. Ili da mi, glasači i građani Hrvatske „preokrenemo kožuh“ odmah, pa za promjenu počnemo insistirati na europskim kriterijima za političku odgovornost. Hm, ideja nije loša, zar ne!!

No comments: