Tuesday, March 27, 2007

Zašto sam za ubrzani ulazk u EU, i bez referenduma!

Kako je u jednoj civiliziranoj državi bilo moguće da jedan Rajič (i mnogi na sličan način) donese u HFP ( ili neku Banku ili bilo gdje) onaj svoj prvi milijun ( kojeg se navodno i sam stidi) , te da ga istrese na stol u gotovini, pa potom krene u pohod po Hrvatskoj. Kad je nekoliko milijuna leglo bez objašnjenja na austrijski račin podigao se Interpol (afera Brodosplit).

Da se unutar Hrvatske i hrvatskih novčarskih i državnih ijnstitucija provodio u svijetu usuglađeni princip opravdavanja porjekla novca, ne bismo danas bili toliko moralno nisko, i zarobljeni od gangstera. Od takvih ljudi ne ne treba očekivati za Hrvate i hrvatsko, to se sada jasno vidi.

Jednom, još davno prije ovog slučaja s Lurom (koji samo predstavlja daljnji slijed konačne rasprodaje nacionalnih resursa) na jednom mjestu (pa recimo negdje vrlo visoko u državnoj hijerarhiji - da ne ulazim u detalje) rekao sam da Hrvatska ima dva izbora za ulazk u EU. Prvi je da čuvamo vlastite resurse i prilagođavamo ih potrebama zajedničkog EU tržišta, a drugi je da sve uništimo i uđemo kao "tabula raza". Naši "velikani" su odbrali ovaj drugi pristup, i upravo je to trenutna strategija i taktika Sanaderove vlasti: ući u EU bilo kako, jer se više nema što čuvati.

Interesantno je da ga ja u tome podržavam, mada iz sasvim drugih, možda čak suprotnih razloga. Dok on to želi iz častohleplja (kako bi bio i ostao zapisan kao onaj koji je sve učinio da se Hrvatska nađe u EU, i to njegovom zaslugom), ja smatram da nama običnim ljudima, koji se borimo za svakodnevno preživljavanje, samo treba stabilna i jasna pravna država, koju nećemo dobiti bez ulaska u EU - jer se ovdje pravo siluje na razne načine.

Jednom sam o tome razgovarao s jednim, još uvijek poštovanim i utjecajnim bivšim političarom (EU i Belgijskimn), gospodinom Willy Klaesom, koji me je razumio i podržao. Njega spominjem namjerno kao čovjeka, koji je vrlo visoko kotirao u svjetskoj i europskoj politici, a otpao je radi "korupcije", koja se dogodila u njegovoj stranci radi uzimanjem provizija u stranačke svrhe (prilikom nabavke Alberta helikoptera), s čime on nije imao nikakve direktne veze. I nikad se više nije javno bavio politikom (mada jest muzikom, jer je jedan od vrlo poznatih dirigenata na Zapadu). Politikom se bavi usputno, jer je ostao dosljedan, častan i poštovan, i drži do tog svog statusa - pa sam mu organizirao jedno vrlo posjećeno predavanje ovdje u Dubrovniku,.

Mi ne možemo prosperirati ni doma ni s Europom dokle god njegujemo ovakve kriterije i toleriramo praksu kakva danas kod nas jest . Zastupam tezu da je EU (i NATO) neminovnost koja čeka cijelu ovu regiju (uključujući i Albaniju i Srbiju - jer Balkan ne smije ostati "crna rupa" u tzv "mekom trbuhu" EU), ne radi naših želja nego njihovih potreba. Zato tako tumačim sve prepoznatljivije i svugdje sve prisutnije "naklonosti" i prema Hrvatskoj, prema cijeloj bivšoj Jugi, a naročito prema Srbiji. Radi se o mrkvama, koje se poslije batina šakom i kapom dijele svugdje naokolo po Zapadnom Balkanu.

To je smijer koji je običnim, osiromašenim i popljačkanim građanima Hrvatske potreban i poželjan. Srednji sloj koji kod nas ne postoji, a koji je temelj svake moderne zajednice, neće se moći razvijati u okruženju općih blokada i pljački, koje se ovdje izvode. Sve europske banke su došle u Hrvatsku, ali naplaćuju hrvatske ne europske) kamate - i bilježe enoromne zarade (jer nas dživljavaju kolonijom a ne sastavnim dijelom EU). T-com nam naplaćuje najviše tarife u EU, a sada se grabi za infrastukturne nekretnine, koju smo mi stvarali (za telefonski priključak priključak sam ja platio priličan novac, kojeg mi je sada trebalo revalorizirati s porastom vrijednosti i kamatama, a ne me posve razvlastiti a sve davati kome?? Nitko mene ne pita!!). I sl.

Mislim da se ozračje ovih promjena osjeća najviše na razinama tzv. hrvatskih "velikih posjednika", kojima ubrzani ulazak u EU ne može odgovarati, jer je cijela EU organizirana poduzetnički, na slobodnom tržištu (nekretnina, rada i kapitala) , orjentirana izvozno. Svi naši "veliki" su uvozno organizirani (vlada uvozni lobby), što će se ulaskom u EU urušiti. Otuda ova prestrojavanja, koja graniče s panikom.

Kod nas se sve anomalije opravdavaju tzv, "tranzicijom", kao nekim misterioznim a neminovnim stadijem u razvoju (prvobitnom akumulacijom kapitala, što je mehanicističko, još staljinističko shvaćanje, kojeg je i marksizam u svojoj kasnijoj fazi odbacio). Takva je logika neprihvatljiva, jer je tranzicija, sama za sebe prazan pojam, (logička zamka definiranja na teorijskoj razini tumačernja: "lopata je lopata"). U taj prazan okvir kradomice se kao sadržaj ukrcavaju nemoral, korupcija, pljačka, bezakonje, pravo jačega isl.

Treba biti realan i svjestan da hrvatskom narodu u središtu Europe, i baštiniku najviših civilizacijskih dosega, takva primitivna i prevarantska logika nije primjerena. Nije naš narod nesposoban i nevaljao, jer vani se mnogo njih lijepo snađe i uklopi u sustave koji su pravno i ekonomski sređeni. Baš to moramo pod hitno uvesti i kod nas, a ne nasjedati "gologuzim" stručnjacima i velikim 'Rvatinama, koji vani nisu bili uspjeli pa su promjene u Hrvatskoj shvatili kao svoju šansu - i sveli nas tamo gdje nikada nismo bili (čak ni u tzv. komunizmu).

Eto zašto mislim da je Hrvatski fond za privatizaciju kao državna institucija, ideološki i gospodarski bio transmisija svega najnegativnijeg što se u Hrvatskoj dogodilo. Njih treba hitno raskrinkati, a cijelo društvo razjuriti i pokažnjavati, jer su radeći za svoje "miljenike" ili sitne provizije nanijeli ogromnu i dugoročnu štetu ovom narodu. Mislim da su oni svjesni svojih štakorskih usluga, pa kao mišići sjede i djeluju tiho, iza kulisa, a kad je najgore, onda se još više utišaju. I računaju, da ih nitko neće dirati, jer u krajnjoj liniji sve odluke donosi, i ugovore potpisuje Upravni odbor HFP-a, u kojem sjedi najviših pet vladinih ministara (uvijek iz vladajuće koalicije), a Nadzorni oodbor (sastavljen od višestranačkih osoba u Saboru) niti šta kontrolilra, niti se pretpostavljam uopće sastaje.

Zato sam predlagao, i stalno to ponavljam, da treba ispita kako su to oni pretakali natječajne obveze u ugovore (jer ima indicija da se u puno konačnih tkstova ugovora uopće ne nalaze), te kako su kontrolirali izvršenje ugovornih obveza (jer ima indicija da i kad ništa ne rade nitko ih ne pita - Haludovo, Hoteli srbreno isl).

No comments: