Wednesday, January 24, 2007

Antonio Di Pietro (2)

Javivši se kurtoazno nekidan na blog kolege Antuna Petrovića (Antonia di Pietra), zamolio sam ga za nekoliko riječi za blogere Pollitika Bloga; ne očekujući neku reakciju, više da testiram njegovu blogovsku otvorenost. Ugodno sam se iznenadio našavši sljedeću poruku na svome mailingu:

Sent: Wednesday, January 24, 2007 3:07 PM
Subject: R: http://pollitika.com/antonio-di-pietro-moj-idol
Dear Friends
Thank you for giving me trust and substain. What me and my party are trying to do in the Italian government is to put at the centre of the agenda, together with the normal political business, the moral question. Just like I tryied to demonstrate years ago with Mani Pulite, the question is: do we have to serve the citizens, their needs, or do we have to just gain power and rule? I think that the first is the right way. If we don't understand this, corruption and malevolence will always be the result of our actions.
To pursue this goal, trasparency is the element with which I wanted to show my electors the kind of work I do, how I do it and why and the internet and my blog are the means through which I communicate with them. Up to now I am really satisfied of how the things are going, even if my government, particularly on the side of Justice, must still do a lot of efforts to distinguish itself from the past, from Berlusconi's system, from the illegal practices that are still part of a certain Italian mentality. It will be a hard job but we won't give up, as we have always did.
Best regards
Antonio Di Pietro


Slobodnim prijevodom bi to značilo:

Dragi prijatelji,
Hvala za povjerenje i podršku. Ono što ja i moja stranka pokušavamo u Talijanskoj vladi jest, uz redovito političko djelovanje, stavljanje u centar vladinog programa rada pitanje morala. Upravo kao što sam to pokušavao demonstrirati prijašnjih godina s Mani Pulite, pitanje jest: da li mi trebamo služiti građanima, njihovim potrebama, ili tek trebamo zadobiti moć i vlast? Smatram da je ono prvo pravi put! Ako to ne shvaćamo, korupcija i zlonamjernost će uvijek biti rezultat našeg djelovanja.
Da bismo ostvarili taj cilj, transparentnost je onaj element pomoću kojeg želim pokazati mojim biračima narav moga rada, kako i zašto to činim, a Internet i moj blog su sredstva s kojima komuniciram s njima.
Do sada sam stvarno zadovoljan kako se stvari odvijaju, mada moja vlada , posebice kod pravosuđa, još mora mnogo toga učiniti kako bi se distancirala od prošlosti, od Berlusconijevog sustava, od nezakonite prakse koja je još uvijek izvjesnim dijelom prisutna u talijanskom mentalitetu. Bit će to težak posao, ali se nećemo predati, kao što nikada nismo.
Najbolji pozdravi
Antonio Di Pietro


Čisto kao kuriozum, a možda i sugestiju našem cijenjenom kolegi blogeru Lesaru da nagovori neke od onih iz izvršne vlasti da se "isele" iz svoje kule bjelokosne i izlože svojim biračima na isti način kao jedan talijanski Ministar.

Posebice mi je interesantna ova opaska o Berlusconiju kao pojavi. Neki su se zaista trudili ga kopirati u hrvatske uvjete, i ta pojava je i u Hrvatskoj uzela dubokog korjena, ne samo u strukturama vlasti nego dobrim dijelom se ukotvila i hrvatski mentalitet kao "normalna" pojava. Toliko "normalna" da je alarmirala i samog kardinala Bozanića.

I ne bismo trebali previše oklijevati i otezati jer su neki od nasih susjeda "gori" od nas, dobrano nas prestigli - kao što je rumunjski primjer.


 

No comments: