Sunday, January 21, 2007

Antonio di Pietro - moj idol!

Uzeto s Bloga Antonia Di Pietra od 16 siječnja 2007 

Politika i Internet
Repubblica je objavila interview sa mnom da bi označila svoju desetu godišnjicu.
Repubblica.it: Ministre Di Pietro, kako ste dobili ideju o vlastitom blogu?
Antonio Di Pietro: Ideja o blogu mi se javila zato što sam uvjeren da je to sredstvo za direktnu komunikaciju, bez posrednika, između mene i Talijanskih građana, koja mi daje priliku primati savjete, čak kritike, koje su korisne za unapređivanje mog djelovanja. To je transparentan oblik i način komuniciranja s izbornom bazom.
Repubblica.it: A video?
ADP: Youtube ide u istom pravcu; pomoću filmskih klipova mogu komunicirati s građanima na direktan način preko Interneta. To je vrlo važno za mene. Čak filmski isječci mogu biti javno komentirani od onih koji ih vide.
Repubblica.it: Je li Internet privilegirano mjesto za političare?
ADP: Točno. To je nešto kao što se svojevremeno događalo sa televizijom u prošlom stoljeću. Treba imati na umu da u SAD polovina ukupne populacije ima pristup Broadbandu. Kroz nekoliko godina Internet će doći u svaku kuću.
Repubblica.it: Kad ste započeli češće pristupati Webu?
ADP: Počeo sam koristiti Internet prije nekoliko godina da bih uzimao informacije, kao i svatko drugi. Glavni razlog mome interesu je bio: pokupiti informacije u realnom vremenu i s različitih izvora istovremeno.
Repubblica.it: Osim ovog Vašeg "institucionalnog" bloga, koristite li Internet za druge osobne potrebe?
ADP: Iznad svega za elektronsku poštu. Primam stvarno veliki broj e-maila, uglavnom od privatnih građana. I pokušavam odgovoriti na sve. Internet je također politički laboratorij. I to je vrlo važno. I to je put kojim slijedim s velikom pažnjom nove fenomene okupljanja i zastupanja. Da bude precizniji, to je ono što najčešće definiramo kao "direktna demokracija". To je novi put građanima da participiraju u političkom životu; s dodatnim mogućnostima kontroliranja i utjecanja na aktivnost onih, koje su izabrali.
Repubblica.it: U tom smislu, kako komentirate naslovnicu Time magazina koja je posvećena korisniku Interneta kao "osobi godine"?
ADP: Jako pozitivno. To znači da se ljudi opet postaju centar informacija i društvenih procesa. Oni postaju aktivni, a ne samo pasivni učesnici. To je korak naprijed ka osuvremenjivanju demokracije.


O Antoniu Di Pietru ne treba mnogo govoriti. To je tvorac sintagme „Mani pulite“(„Čiste ruke“) i voditelj pravosudne akcije protiv korupcije u Italiji: osnivač pokreta „Italia dei Valori“(„Italija zemlja vrijednosti“) , trenutno Ministar Infrastrukture u Prodijevoj vladi lijevog centra.

Koliko god mi je drago da je takav blogger naš kolega inače rijetka pojava među političarima na izvršnim funkcijama), toliko više mi je žao da Hrvatska zasada još uvijek nije iznjedrila čovjeka takvog profila, čovjeka velike osobne odgovornosti, hrabrosti i društvene osjetljivosti.

No comments: